Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Η τοτεμική μυθολογία του Γιώργου Μπογιατζίδη – George Boya.

Συνέντευξη από την Αριστέα Τσάντζου - Ξένια Καλέση.

Behold, I Send You Like Sheep Among Cats

Τα κολάζ του Boya δεν είναι απλώς άρτια εικαστικά έργα. Είναι μια ζωντανή πραγματικότητα που βιώνεται και που διαθέτει μια συγκεκριμένη κοινωνική λειτουργία. Μέσα από αρχέγονα - αρχετυπικά σύμβολα (αντικείμενα ή φιγούρες) ο θεατής ανιχνεύει μια ενότητα που αναδύεται από το συλλογικό ασυνείδητο – που προϋπάρχει του ατομικού ασυνειδήτου – και ακολουθεί την εξελικτική πορεία της ανθρώπινης ύπαρξης θέτοντας, ενίοτε υπό αμφισβήτηση, τα μεγάλα ερωτήματα του σύγχρονου ανθρώπου.
Το εικαστικό του έργο συγκροτημένο και με απόλυτη συνοχή θα μπορούσε να αποτελέσει πεδίο έρευνας και σχολιασμού από κριτικούς, θρησκειολόγους, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους κλπ.
Ποιος όμως είναι ο έλληνας καλλιτέχνης George Boya;


Ο Γιώργος Μπογιατζίδης στο ατελιέ του




Βιογραφικό :
Ο Γιώργος Μπογιατζίδης γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει διακοσμητική και συντήρηση έργων ζωγραφικής πάνω στην όποια έχει κάνει την πρακτική του άσκηση στο Βυζαντινό μουσείο Θεσσαλονίκης. Εδώ και 8 χρόνια, με αφετηρία την ανάγκη για δημιουργική έκφραση, κατασκευάζει έργα κολάζ με μια τεχνική δικής του επινόησης η οποία δανείζεται πολλά στοιχεία από την τέχνη του βιτρό. Έχοντας σαν πρώτη ύλη φωτογραφίες καταφέρνει μέσα από τα έργα του να απομονώσει τα κομμάτια μιας ούτως άλλως απομονωμένης πραγματικότητας (φωτογραφίας) κατακερματίζοντας τα και από το νέο υλικό δημιουργεί μια καινούρια σύνθεση.




Συνέντευξη:

Που βρίσκεις τις φωτογραφίες?

Τις φωτογραφίες τις βρίσκω στο διαδίκτυο το οποίο εκτός από ανεξάντλητη πηγή  είναι επίσης και μια αποτύπωση της συνολικής  σκέψης της ανθρωπότητας. Μεταχειρίζομαι αυτές τις εικόνες σαν κάτι ρευστό, κάτι που μπορεί να αλλάξει και να δημιουργήσει καινούριες σκέψεις διαφορετικές από αυτές που ήταν προορισμένο να δημιουργήσει στην αρχική του μορφή.

The Information Addiction

Σε ενδιαφέρει το κοινό / θεατής όταν δημιουργείς;

Πιστεύω ότι η τέχνη πρώτα από όλα είναι μια γλώσσα επικοινωνίας και σαν στόχο έχει να μεταφέρει ένα μήνυμα. Ο συμβολισμός είναι το εργαλείο με το οποίο ο καλλιτέχνης μιλάει μέσα από το έργο του και με αυτό το εργαλείο ο θεατής προσπαθεί να τον «ακούσει» και να αποκωδικοποιήσει αυτό το μήνυμα. Είναι μεγάλο κομμάτι του έργου μου η εύρεση και αποτύπωση αυτών των συμβολισμών και γι’αυτό νιώθω πολύ περήφανος όταν ο θεατής καταλαβαίνει μέσω αυτών το μήνυμα του έργου.

Waiting the End of Time


Έχεις κάνει πολλές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βερολίνο κλπ. Πως αποδέχονται - αντιδρούν οι άνθρωποι στο «εκκεντρικό» έργο σου;

Έχω κάνει εκθέσεις στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Μυτιλήνη) στο Βερολίνο συμμετείχα σε ομαδική έκθεση δεν ήταν ατομική, στην Σερβία στο Πάντσεβο έξω από το Βελιγράδι και στην Ρεν της Γαλλίας όπου έκανα μια μικρή παρουσίαση των της καινούριας μου σειράς για το φεστιβάλ ελληνικού σινεμά που διοργανώθηκε από τον ελληνογαλλικό σύλλογο. Όπως είπες η εκκεντρικότητα του έργου μου το κάνει και δύσκολα αποδεκτό. Όπως για κάθε έργο τέχνης ο θεατής πρέπει να βρει κάτι από τον εαυτό μέσα για να το αγαπήσει, έτσι όταν το έργο σου είναι ιδιαίτερο το κοινό σου αυτόματα είναι και πολύ μικρό.

Ποιες είναι οι επιρροές σου; Βιβλία, καλλιτέχνες, θεωρίες ή κάτι άλλο;

Βιβλία, ταινίες, μουσικές, θεωρίες, δουλείες, καταστάσεις, ιδεολογίες, συναισθήματα, επιτεύγματα, επικαιρότητα, όλα αυτά τα βρίσκω μέσα στα έργα μου και βλέπω ότι αυτό το σύνολο επιρροών με ακολουθεί παντού.

Αυτό το διάστημα πάνω σε τι δουλεύεις?

Αυτό το διάστημα ετοιμάζω την καινούρια μου έκθεση με τίτλο Γκρικ Χιροους (Greek Heroes)
Η σειρά  είναι εμπνευσμένη από την Ελλάδα και την παρουσιάζω μέσα από ένα υπερρεαλιστικό όνειρο όπου το μακρινό /κοντινό παρελθόν συναντάει την επικαιρότητα και μαζί πορεύονται προς ένα ουτοπικό και άλλοτε δυστοπικό μέλλον. Η πάλη των μικρών καθημερινών ανθρώπων αντανακλά την πάλη των μεγάλων υπερδυνάμεων / θεσμών /νοοτροπιών / αποφάσεων. Η ομορφιά και η φρίκη βαδίζουν χέρι χέρι σε έναν κόσμο που είναι έτοιμος να αλλάξει αλλά διστάζει. Τι θέση έχει το ελληνικό πνεύμα σε αυτό τον κόσμο? πως αλλάζει και πως αλλάζει αυτόν? Η σειρά θέτει πιο πολλές ερωτήσεις από όσες, δίνει απαντήσεις.
Greek Heroes
Summer of Love

Ποια ήταν η πρώτη σου θεματική έκθεση;

«A kingdom in pieces» αυτή ήταν η πρώτη θεματική έκθεση που έκανα! Το θέμα αυτής της σειράς είναι εμπνευσμένο από χριστιανικούς θρησκευτικούς πίνακες όπου τα σύμβολα και οι φόρμες έχουν αντικατασταθεί από αλλά παρμένα από την αρχαία αιγυπτιακή θεολογία. Ο λόγος αυτής της πράξης δεν είναι η αποκάλυψη ότι η χριστιανική θρησκεία βασίστηκε σε άλλες παλαιότερες αλλά η υπενθύμιση ότι αυτές οι ιδέες είναι βαθιά ανθρώπινες και όχι θεϊκές.

Amon Ra in Glory

Isida and Baby Horus PT2

Nefertiti and Swan

Τι έχεις να μας για την έκθεση «Rise of homo mechanicus»;

«Rise of homo mechanicus» ήταν η επόμενη μεγάλη θεματική έκθεση στην οποία προσπάθησα να εμβαθύνω στους χαρακτήρες, να φιλοσοφήσω περισσότερο πάνω σε όλα αυτά τα θρησκευτικά θέματα που με απασχολούν... και να εκφράσω την αγάπη μου για το sci fi (επιστημονική φαντασία).

Anatomy of Homo Mechanicus

Imagination

Aurelius the Grand Inventor

Magnus Kingpriest of Mercury




Τα ταρό ενέπνευσαν πολλούς καλλιτέχνες. Εσύ με την «Major arcana project» τολμάς να ξανασχεδιάσεις την τράπουλα. Γιατί;

Με αφορμή την πιο δημοφιλή τράπουλα Ταρό (Rider-Waite tarot deck) που κυκλοφόρησε το 1910, αλλάζω το στυλ μου, αφήνοντας πίσω τις ίδιες φόρμες και την επανάληψη. Ξανασχεδιάζω την Μεγάλη Αρκάνα με άλλους συμβολισμούς πιο πολύπλοκους και επίκαιρους, σαν σκηνοθέτης σε πιο σουρεαλιστικό επίπεδο! Αντίστοιχα με την Μεγάλη Αρκάνα, περιγράφω το ταξίδι μας στη ζωή και τις διαφορετικές όψεις του εαυτού μας.

The Moon

The Lovers

The Empress

The World

https://www.facebook.com/george.bogiatzidis/?fref=ts
http://georgeboya.com/